Het Startblok wordt beheerd door haar eigen bewoners. In totaal is zo’n 10% van de bewoners betrokken bij het zelfbeheren van het Startblok!

Sociaal beheer

Gangmakers

Per woongroep worden er twee gangmakers aangesteld (een statushouder en een Nederlandse jongere). Deze bewoners zorgen per woongroep niet alleen voor handhaving van het huishoudelijk reglement, maar vooral ook voor gezelligheid en de sociale samenhang in de groep! De gangmakers ontvangen hiervoor een kleine maandelijkse vergoeding. Zij worden aangestuurd door de projectmakers.

Projectmakers

Vijf bewoners van het Startblok zijn projectmaker, zij verzorgen het algehele sociale beheer. De projectmakers sturen de gangmakers aan en houden zich bezig met de hygiëne, veiligheid en leefbaarheid van het project. Daarbij staat het creëren van sociale samenhang voorop! Samen met het algemeen beheer vormen de projectmakers het beheerteam en regelen zij de dagelijkse gang van zaken in het Startblok.

Algemeen beheer

Beheerder huurzaken

De beheerder huurzaken is verantwoordelijk voor de huuradministratie en de motivatie- en selectieprocedure van nieuwe bewoners. Bij hem of haar kun je terecht voor het tekenen van je huurcontract, het opzeggen of onderverhuren van je woning of bijvoorbeeld je inschrijving op de wachtlijst. Ook is de beheerder huurzaken standaard aanwezig tijdens de spreekuren op kantoor.

Technisch beheerder

De technisch beheerder is verantwoordelijk voor het coördineren en signaleren van al het onderhoud op het terrein en in de woongroepen. Onderhoudsverzoeken die bewoners in Connect doorgeven, worden opgepakt door de technisch beheerder en doorgezet naar het klusteam of naar De Key. Voor de uitvoering van kleine onderhoudsklussen stuurt deze beheerder een klusteam aan dat uit bewoners bestaat.

Beheerders PR, communicatie en maatschappelijke invulling

Op het Startblok zijn er twee PR, communicatie en maatschappelijke invulling beheerders. Zij verzorgen de communicatie per e-mail, nieuwsbrief en social media voor het Startblok, verwerven naamsbekendheid en onderhouden goede relaties met externe partijen, zoals de goede buren. Ook houden deze beheerders zich bezig met de coördinatie en ondersteuning van alle maatschappelijke initiatieven in het Startblok.

Daarnaast zijn er nog een aantal teams met bewoners:

Terreinteam

Het terreinteam zorgt ervoor dat alles netjes schoon wordt gehouden op het terrein. Hieronder valt ook het groenonderhoud. Dit team wordt aangestuurd door de projectmakers.

Klusteam

Het klusteam wordt aangestuurd door de technisch beheerder. De bewoners uit het klusteam voeren allerlei kleine klussen uit, zoals het vervangen van lampen in de algemene ruimtes, het vervangen van kranen en douchekoppen, het repareren van hang- en sluitwerk en andere kleine onderhoudswerkzaamheden waarvoor de verhuurder verantwoordelijk is.

Bekijk een schematische weergave

Projectcoördinator Socius

Bart van den Bergh is projectcoördinator van Socius en stuurt het toekomstige beheerteam aan. Daarnaast is hij de spil van het Startblok, waarbij hij samenwerkt met het zelfbeheer, Socius, De Key, gemeente Amsterdam en alle andere samenwerkingspartners en goede buren. Je kunt hem bereiken via b.van.den.bergh@sociuswonen.nl.

Ons huidige team

Bart van den Bergh

Projectcoördinator

Louise Barendregt

Huurzaken

Fleur Eymann

PR & communicatie

Mirthe van den Hee

Communicatie

Dewi Omtzigt

Projectmaker

Tequischa Begeer

Projectmaker

Jean-Pierre Fisher

Projectmaker

Mostafa Ezzi

Projectmaker

Fouad Palies

Technisch beheerder

'Werken in het beheerteam maakt het wonen op Startblok nog leuker en interessanter. Je bent continu betrokken bij het project en je leert enorm veel mensen kennen.'

Mirthe, bewoner

 Word bewoner van het Startblok